HUVITUND 4.-6. klass
MUDILASKOOR
Koori tegevuse ülesanded on muusikahuvi
äratamine ja rikastamine, muusikalise kirjaoskuse, muusika teadliku kuulamise
oskuse, muusikalise kujutlusvõime, mälu, tähelepanu, rütmitunde ja
koordinatsiooni arendamine ning esitamisoskuse kujundamine. Musitseerimises
lähtutakse ea kohasusest ja õpilaste muusikalisest võimekusest.
PALLIMÄNGUD
Kiirust arendavad liikumismängud ning
osavuse (koordinatsiooni), jõu ja vastupidavuse arendamine.
KOKANDUS
Kokanduse tundides
omandavad õpilased teadmisi toitumisest. Põhirõhk on praktilisel tegevusel.
Õpilastele tutvustatakse rahvuslikke toitumistavasid ja toitumise kaasaegseid
SH. Tervislike põhimõtteid.
GEOGRAAFIA / BIOLOOGIA
Huvitunnis keskendume Rohelise kooli
projektile ja erinevatele keskkonna teemadele. Toimuvad ka bioloogiat ja
geograafiat tutvustavad tunnid, tegevused ja huvikatsed.
KEEMIA / FÜÜSIKA
Huvitunnis tegeletakse loodusnähtuste
vaatlustega (nt töö mikroskoobiga), tehakse eksperimente ja mõeldakse ise välja
huvitavaid katseid, meisterdatakse mudeleid ja tutvutakse erinevate teemadega,
mis ühel või teisel moel on seotud meie argieluga. Iga kooliaasta lõpul on
eesmärk läbi viia huvitunde kokkuvõttev üritus „Oma kooli Rakett 69“.
ROBOOTIKA
Töö Edisoni robotiga. Ühildus lego klotsidega,
millest ehitavad erinevaid abi vahendeid ja teevad võistlusi valmis programmide
abil. Tutvume ka EdBlocks tarkvaraga (robot peab läbima kindla vahemaa ja
liikuma ühe ruudu).
Töö Lego EV3 ja NXT lego robotitega.
Roboti kokkupanek jooniste abil, tutvumine valguse ja kaugust mõõtva anduriga.
Osalemine robotite sumo võistluses.
LASTEKOOR
Muusikakogemuse rikastamine; aktiivse ja
emotsionaalse muusikataju, muusikalise kirjaoskuse, muusika teadliku kuulamise
oskuse, muusikalise kujutlusvõime, mälu, tähelepanu, rütmitunde ja
koordinatsiooni arendamine ning esitamisoskuse kujundamine. Musitseerimises
lähtutakse eakohasusest ja õpilaste muusikalisest võimekusest.
Teatriring
Eesmärgiks on loova, intelligentse, elava
kujutlusvõimega, julge ja iseseisva isiksuse kujunemisele kaasa aitamine. Kuidas
olla laval ja esinedes julgem, reageerida kiiresti hetkeolukordadele ning teha
koostööd teiste inimestega. Arendab näitlemisannet, loovust, suhtlemisoskust,
annab enesekindlust ja julgust enda arvamust avaldada.
VALIKAINE 7.-9. klass
INGLISE KEEL
Põhirõhk on vestlusel ja eri valdkondade
(ilmast-meediast-spordi-kokakunstini) sõnavara arendamisel. Mängime erinevate
tegevuste kaudu läbi elulisi olukordi, vaatame ja analüüsime filme, teeme tööd
keeletasemeüleste tekstide ja olümpiaadiülesannetega ning õpime keelt
praktiliste tegevuste, ettekannete ja mängude kaudu. Töö inglise keeles.
TEKSTILOOME
Valikaine tundides õpime erinevaid tekste
koostama, pearõhk on kirjaliku väljendusoskuse ja arutlusoskuse
arendamisel. Harjutamise kõrval osaleme ka erinevatel Tallinnas korraldatavatel
kirjutamisvõistlustel. Samuti harjutame emakeeleolümpiaadiks ja 9.klassi
õpilased saavad abi kevadisteks gümnaasiumikatseteks.
FÜÜSIKA / KEEMIA
Puhta füüsika ja inseneeria ülesannete
lahendamine. Keemia arvutusülesannete lahendamine ja aineklasside nomenklatuuri
reeglite süvendatud õppimine. Kogu põhikooli füüsika ja keemia põhivara
kordamine ning lahendatud näidisülesannete kogumiku koostamine õpilase poolt
(materjal, millele saab toetuda hiljem gümnaasiumis või kutseõppeasutuses).
Tase: eelnevate aastate põhikooli valikeksamite ülesanded, keskmise raskusastme
olümpiaadiülesanded (nn koolivoor)
GEOGRAAFIA / BIOLOOGIA
Õpilastele kes soovivad osaleda
aineolümpiaadidel või teistel ainealastel viktoriinidel ja võistlustel, edasi
minna õppima gümnaasiumi loodusklassi, tugevdada ja kinnistada oma ainealaseid
teadmisi.
MATEMAATIKA
9. klassis õpitavate teemade süvendatud
käsitlemine. Põhikooli matemaatika põhivara kordamine. Mittestandardsete matemaatikaülesannete
lahendamine. Kuidas matemaatika seostub igapäevaeluga. Kompleksülesanded sh
protsendid.
LASTEKOOR
Muusikakogemuse rikastamine; aktiivse ja
emotsionaalse muusikataju, muusikalise kirjaoskuse, muusika teadliku kuulamise
oskuse, muusikalise kujutlusvõime, mälu, tähelepanu, rütmitunde ja
koordinatsiooni arendamine ning esitamisoskuse kujundamine. Musitseerimises
lähtutakse ea kohasusest ja õpilaste muusikalisest võimekusest.
PALLIMÄNGUD
Kiirust arendavad liikumismängud ning
osavuse (koordinatsiooni), jõu ja vastupidavuse arendamine.
ROBOOTIKA
Töö Edisoni robotiga. Ühildus lego
klotsidega, millest ehitavad erinevaid abi vahendeid ja teevad võistlusi valmis
programmide abil. Tutvume ka EdBlocks tarkvaraga (robot peab läbima kindla
vahemaa ja liikuma ühe ruudu).
Töö Lego EV3 ja NXT lego robotitega.
Roboti kokkupanek jooniste abil, tutvumine valguse ja kaugust mõõtva anduriga.
Osalemine robotite sumo võistluses.
IMPRORING
Eesmärgiks on loova, intelligentse, elava
kujutlusvõimega, julge ja iseseisva isiksuse kujunemisele kaasa
aitamine. Impro õpetab, kuidas olla laval ja esinedes julgem, reageerida
kiiresti hetkeolukordadele ning teha koostööd teiste inimestega.
Improvisatsioon arendab näitlemisannet, loovust, suhtlemisoskust, annab
enesekindlust ja julgust enda arvamust avaldada.
VIDEORING
Tundide eesmärgiks on äratada õpilases
huvi filminduse vastu ja anda esmased teadmised filminduse abc-st.
Huviringi läbinud õpilane saab teadmised ja oskused kuidas oma ideed
audiovisuaalselt teostada (idee - filmimine - montaaž). Samuti on õpilasel mitu
eri laadi kogemust stsenaariumi kirjutamisest, rühmatööst ning audio visuaalse
projekti ettevalmistusest.
KOKANDUS
Kokanduse tundides
omandavad õpilased teadmisi toitumisest. Põhirõhk on praktilisel tegevusel.
Õpilastele tutvustatakse rahvuslikke toitumistavasid ja toitumise kaasaegseid
SH. Tervislike põhimõtteid.